Szakértő válaszol

Kérdésed van az Abonett valamelyik termékével kapcsolatban?

Esetleg általános táplálkozási tanácsot szeretnél kérni?

Kérdezz, szakértőnk segít.

Mónika 2017.10.11. 12:33

Tisztelt Szakértő! Szeretném megkérdezni, hogy a 70-es GI érték milyen mennyiségű abonettre vonatkozik? Cukorbetegként és fogyni vágyóként reggelente 3 szeletet fogyasztok. Ennek mennyi a GI értéke? Köszönettel: Mónika

Abonett

Kedves Mónika!
A glikémiás index nem egy tudományos meghatározás, így nem lehet 100 %-ban kijelenteni, hogy bizonyos ételeknek, élelmiszereknek mennyi a GI indexe. 
Számos tényező befolyásolja a glikémiás indexet. Ilyen például a szénhidrát típusa, a főzés ideje, a rost és/vagy fehérje és/vagy zsírtartalma stb. 

Azokat az abonett termékeket válassza, melyeknek magas a rosttartalma - ezt a termék hátoldalán tudja megnézni (jó választás lehet a korpás, a búzacsírás, a natúr és a zabos kenyér). 
Figyeljen arra, hogy főétkezéseknél mindig fogyasszon hozzá felvágottat, sajtot, kenőzsiradékot - így a vércukor emelő hatása mérsékletesebb. 
Üdvözlettel:
Andor Zsófia
Dietetikus

Kovács Gabriella 2017.08.31. 12:36

Tisztelt Szakértő! Az Abonett kenyerek tej- ill. tejszármazék tartalmával kapcsolatban szeretnék érdeklődni. Kislányom tejfehérje diétája miatt szeretném tudni, hogy melyek azok a kenyerek, amik garantáltan mentesek ettől az allergéntől (vagyis még csak nyomokban sem tartalmazzák azt). Sajnos a csomagolásokon erre vonatkozó információt nem találtam és a szakértői válaszokban sem találtam teljes listát. Nagyon köszönöm válaszát!

Abonett

Kedves  Gabriella!

Az alábbi termékeink nyomokban tartalmazhatnak tejet: natúr kölesgolyó, mogyorós kölesgolyó, mexikói szendvics, zöldfűszeres szendvics. 
Az abonett kenyereinket (natúr, bio natur, kukoricás, bio kukoricás, gluténmentes, köleses, rozsos, zabos, korpás, pizzás, búzacsírás) nyugodtan fogyaszthatják, mert semmilyen tejszármazékot nem tartalmaznak. 
Üdvözlettel:
Andor Zsófia
Dietetikus

Adrienn 2017.08.01. 16:00

Tisztelt Szakértő! Azt szeretném kérdezni, hogy IR esetén lehet-e fogyasztani abonettet reggelire és vacsorára a magas glikémiás indexe ellenére? Nemrég tudtam meg, hogy inzulinrezisztenciám van és nem vagyok benne biztos, hogy abonettet is lehet-e fogyasztani. Előre is köszönöm szépen! Üdvözlettel: Adrienn

Abonett

Kedves Adrienn!
Főétkezésre is fogyaszthat abonett kenyereket, de azokat válassza, melyeknek magas a rosttartalma (a termék hátoldalán tud erről tájékozódni) de figyeljen oda, hogy mindig fogyasszon mellé felvágottat, kenőzsiradékot és/vagy zöldséget.

Üdvözlettel:
Andor Zsófia
Dietetikus

Robi 2017.07.26. 09:10

Kedves Szakértő! Hogyan készül az abonett extrudált kenyér? Hogyan jut el a teljes kiőrlésű gabona a száraz, ropogós lap formájáig? Üdv: Robi

Abonett

Kedves Róbert!

A szemes gabona alapanyag egy alapos tisztítást (rostálás, válogatás) majd darálást követően kerül az úgynevezett extrúderbe, egy speciális gépbe, melyben nagyon rövid idő alatt, rendkívül magas hőmérsékleten és nyomáson kerül feldolgozásra. Ezt követően a gépből a szabadba (alacsony nyomású térbe) hirtelen kilépő kenyérpászmákban egyfajta robbanás zajlik le, ennek köszönhető a kenyerek  jellegzetes hálós-levegős szerkezete. Ezután a kenyérlapkák egy simító-vágó gépegységen történő áthaladást követően nyerik el végleges formájukat és kerülnek lecsomagolásra.


Üdvözlettel:
Andor Zsófia
Dietetikus

Komlos Judit 2017.07.20. 15:37

Tisztelt Szakertő! Terhesség soran előjött IR miatt a diétam alapján reggelire es utóvacsorára csak lassú felszívódasú szénhidrátot ehetek. Az lenne a kérdésem, hogy a rozsos extrudált kenyér gyors, vagy lassú szénhidrátnak számítandó?

Abonett

Kedves Judit!

A magas rosttartalmú kenyereinket (rozsos, korpás, natúr, búzacsírás, zabos) nyugodtan fogyaszthatja, de pár adatra még szükségem lenne, hogy személyre szabottabb választ adhassak.
Milyen idős? Hányadik hónapban van? Terhesség előtti, illetve jelenlegi súlya? Magasság?
Hányszor étkezik egy nap? Vércukor értékei?
Az orvosa szabott- e meg napi szénhidrát mennyiséget? Ha igen, milyen elosztásban?
Végez-e / végzett-e rendszeresen valamilyen aktív tevékenységet?
Ha volt már állapotos, előfordultak-e hasonló problémák?

Kerülje az édesipari termékeket, cukros üdítőket, továbbá jó hatással lehet, ha gyümölcsfogyasztás mellé elrágcsál egy-két szelet rostos abonett kenyeret, mivel ezek lassítják a cukor felszívódását és így egyenletesebb vércukorszint-emelkedést okoznak. 
Szendvicsként elkészítve pedig figyeljen arra, hogy használjon kenőzsiradékot, light sajtokat, sonkákat, mert utóbbiak segítségével is mérsékeltebb a vércukorszint-emelkedés. 

Minden jót kívánok Önöknek és várom válaszát!
További szép napot!
Üdvözlettel:
Andor Zsófia
dietetikus

Kérdezz Te is szakértőnktől!