Szakértő válaszol

Kérdésed van az Abonett valamelyik termékével kapcsolatban?

Esetleg általános táplálkozási tanácsot szeretnél kérni?

Kérdezz, szakértőnk segít.

Nomen Nescio 2013.07.08. 22:38

Kedves szakértő!
decemberben kezdtem fogyózni, akkor voltam 106 kiló, mostanra 70 lettem (testzsír, izom százalék ha hihetek neki: május elején 22.7 volt, most 17.5, izomszázalék: május elején 42.5 volt, most 45.0 ). Mennyiségi diétát és mozgást iktattam be, illetve nem iszom cukros üdítőket, és kenyér helyett csak abonettet eszem azóta is. A mérlegem szerint mikor elkezdtem a kúrát az alapanyagcserém 1300 kcal körül volt, most 1700-at ír ki (a súly tartáshoz ajánlott kcal is 2000-ról 2400 körüli értékre változott). Lehetséges hogy leadtam 36 kilót és mégis növekedett a kalóriaigényem, vagy csak a diagnosztikai mérlegem lehet rossz (34 éves férfi vagyok, 185 cm)? Próbálom tartani ezt a súlyom hosszútávon. Az abonett egyébként nagyon bejött nassolás helyettesítőnek, gratulálok a termékhez!
Köszönöm előre is a választ!

Abonett


Kedves Kérdező!
Először is gratulálok az elért eredményhez, nem kis kitartás kellett hozzá, úgy gondolom. Ha jól számolom, ez a 30kg havi lebontásban 6kg mínuszt jelent,ami ideálisnak mondható. A leírtak alapján úgy gondolom, ez egy komplett életmódváltással egybekötött testsúlycsökkentés volt,aminek fontos része a rendszeres testmozgás is.Ahhoz, hogy az elért súlyt tartani tudja, a megváltoztatott szokásokat következetesen tartania kell.
Az alapanyagcsere szükségletet a Harris-Benedict képlet alapján szoktuk kiszámolni, ami a következőképpen néz ki férfiak esetében: 66,5+(13,8*Testtömeg kg)+(5*Testmagasság cm)-(6,8*Életkor)
Ha ebbe a képletbe behelyettesítjük az Ön adatait, a jelenlegi 70kg-mal egészen pontosan 1726,3kcal jön ki.Ezt természetesen még fel kell szorozni a fizikai aktivitás fokával,úgy kapjuk meg a tényleges energiaszükségletet.
Értelemszerűen,ha a képletbe a korábbi 106kg-ot számoljuk, kevesebb eleve nem lehet a kapott kalória mennyiség. Ha jól számolok, 2223 kalória volt akkor az alapanyagcsere szükséglete, és nem 1300. Ilyen kevés energiabevitel mellett nagyon hamar, akár néhány nap múlva éhezni fog a szervezet. Nem tudom, a mérleg milyen képlet alapján kalkulál, de a jelenlegi súlyához jól határozta meg a szükségletet.
Nagyon örülünk,hogy ízlenek az Abonett termékei!Nassolásként érdemes kipróbálni a vadonatúj Abonett Kölesgolyókat-sok értékes tápanyag mellett finomak és kisétkezésekre 1 pohár kefír vagy natúr joghurt mellé ideális és nyugodt szívvel beiktatható az étrendbe!
A továbbiakban is sok sikert kívánok!

Üdvözlettel,
Kovács Bernadett

Farkas Viktor 2013.05.29. 22:14

Üdvözletem!
Már pár hónapja dlkezdtem diétázni. Kerülöm a rossz zsírokat, szénhidrátokat. Sok vizet fogyasztok és naponta legalább 5 alkalommal étkezem és ezt rendszeresen. Sikerült 1 hónap alatt 10 kilótól megszabadulni így Viszont! Úgy hozta a sors, hogy heti 2 alkalommal éjszakai műszakban kell dolgoznom ráadásul kemény fizikai munkáról van szó! Hajnali 1 órakkor van egy szünet akkor szoktam enni és amikor hazaérek alvás előtt reggelizek. Ez viszont az eddig beállt ritmust felborítja. Munka utáni másnap fent kellett maradnom éjszaka, hogy készüljek a vizsgáimra és falási roham tört rám. Szerencsére nem a klasszikus, amikor valaki 4000-5000 kalória között fogyaszt, de egy szép nap tényér zöldség, 2-3 virsli és egy tál műzli (zabpehely, corn flakes - a boltban kapható legalacsonyabb szénhidrát és cukor tartalmú) is leszaladt. A kérdésem...Mit tehetnék, ilyen esetben? Természetesen uralkodhatnék az éhségemen, de egyszerűen nem ment. Az is hatalmas önuralom volt részemről, hogy kb olyan 400 kalóriát fogyasztottam el. Válaszát előre is köszönöm! :)

Abonett


Kedves Kérdező!

A leírtak alapján az első gondolatom az volt, hogy a 10kg mínusz egy hónap alatt nagyon sok. Ideálisnak a heti fél, maximum 1kg súlyvesztést tartjuk - ez az a sokat hangoztatott biztos fogyás, ami tudatos életmódváltás következménye és nincs jojó-effektus. Érdekelne, hogy mi alapján diétázott, milyen szénhidrátokat, zsírokat került eddig.
Természetesen, ha megváltozik a napi ritmusunk, az befolyásolja az étkezéseinket is. Az éjszakai műszak nem könnyíti meg a fogyni vágyók dolgát, ugyanis felborul a napi ritmus, emellett bizonyos hormonok, amelyek éjszaka, alvás közben termelődnek nem képesek kifejteni hatásukat - magyarán hajlamosabbak leszünk a hízásra. Mivel mind a fizikai munkához, mind pedig a szellemihez szükséges energia- elsődlegesen szénhidrát - azt javaslom, hogy ilyen extrém esetekben se hagyjon ki étkezést. Főként az éjszakai műszak előtt érdemes jól 'betankolni' tápláló és egészséges ételekkel és amikor szünet van akkor is szükséges egy kisétkezésnek megfelelő mennyiségű harapnivaló. Ez az étkezés is mindenképpen tartalmazzon összetett szénhidrátokat korpás, rozsos, búzacsírás, stb. Abonett vagy teljes kiőrlésű kenyér formájában. A zabpehely egyébként kitűnő választás, a corn flakes már nem annyira, még akkor sem, ha cukormentes. Ugyanis a pelyhesítés következményeképpen a kukorica igen magasra emeli a vércukorszintet, ami egy fokozott inzulinválaszt indít el a szervezet részéről. A vérben maradó inzulin pedig hirtelen fellépő éhségérzetet 'farkaséhséget' okoz, amikor szinte mindegy, mit 'csak ehessek már valamit' érzés tör ránk. Ugyanez a baj azzal, ha az étkezéseink jellemzően csak zöldséget és húsokat tartalmaznak - az elégtelen szénhidrátbevitel miatt rövid időn belül (fizikai aktivitás hatására még inkább) hipoglikémia alakulhat ki, aminek a tünete a falási roham.
Ezek alapján azt javasolnám, hogy a napi 5x-i étkezés mindenképpen maradjon, de kicsit szervezze úgy át a dolgokat, hogy ne legyen esély arra, hogy farkaséhes legyen. Például éjszakai műszak előtt 3 szendvics bármelyik, Ön által kedvelt Abonett kenyérből, sovány felvágottal, tejtermékkel és sok-sok zöldséggel tökéletes választás. A rostos kenyér és a sok zöldség telíteni fogja a gyomrát, így biztosan kibírja a szünetig.

A továbbiakhoz sok sikert és kitartást kívánok!

Üdvözlettel,
Kovács Bernadett

L. Dóra 2013.05.23. 09:33

Tisztelt Szakértő!
175 cm magas vagyok és kb 73 kg. A testtömegindex szerint normális a súlyom, ami relatíve el oszlik rajtam, de ennek ellenére szeretnék fogyni, ha nem is 10 kg-t de olyan 5-6 kg nem lenne rossz. Sajnos ülő munkát végzek és nem sok lehetőségem van sportolási lehetőségre. Eddig hetente egy nap jártam 2 órát lovagolni, sajnos ez havi 2-3 alkalomra redukálódott le. Most újabban otthon 2-3 naponta zumbázok olyan bő 40 percet. Próbálok figyelni az étkezésre. Reggelente eddig egy szelet kenyéren némi feltétet ettem (felvágott, sajt, néha tojás, májkrém), egy pohár teával és egy pohár 3 in 1 kávéval. Most próbálok az Abonett kenyérre szokni. Délbe eszem némi főtt ételt, aztán délután már nem nagyon eszem, ha igen akkor is keveset és 6 után semmit, vagy ha megkívánom akkor müzlit joghurttal. Minden hétköznap eszem legalább egy almát napközbe és próbálok sok folyadékot is inni.
Van esélyem így fogyni, vagy változtassak drasztikusabban valamin?
Köszönettel:
Dóra

Abonett

Kedves Dóra!
Ennél drasztikusabban semmiképpen ne változtasson, sőt! Elképzelhető, hogy nem eszi meg még az alapanyagcseréjéhez szükséges kalóriamennyiséget se, ez pedig ahhoz vezet hosszútávon, hogy lelassul az anyagcsere és a szervezet mindent raktározni fog ínségesebb időkre. Ezen felül fáradt, erőtlen lesz a nem megfelelő tápanyagellátottság miatt és így a mozgás sem megy úgy, ahogyan szeretné. Arról nem is beszélve, hogy miután a szénhidrát-raktárunk kiürült, a fehérjékhez 'nyúl'a szervezet, magyarán az izomból történik a fogyás nem pedig a zsírból, ahonnan szeretnénk. 5-6kg fogyás eléréséhez elég, ha napi rendszerességgel mozog, egyenlőre elég fél óra is, de az minden nap meglegyen! Ideálisnak a heti fél kg testsúlycsökkenést tartjuk, ehhez elég napi 500 kalóriával kevesebbet enni a tényleges napi energiaszükségletnél (és nem az alapanyagcserénél!)
A leírtak alapján azt javasolnám, hogy törekedjen a napi 4-5x-i étkezésre és a luxuskalóriákat száműzze az étrendjéből pl.cukor (3 in 1 kávé) valamint a zsíros húsokat, felvágottakat is. A kenyér pedig mindenféleképpen rostokban gazdag legyen.
Alapjában véve úgy gondolom, jó úton indult el, néhány kisebb változtatással eredményesen lefogyhat és ez a fogyás tartós is lesz!
Sok sikert kívánok!
Üdvözlettel,
Kovács Bernadett
dietetikus

Kovacs Boroka 2013.04.26. 19:01

Tisztelt Abonett csapata!Azt szeretnem kerdezni hogy Romaniaban talalhato az onok termeke a Metro; Lidl vagy Penny aruhazakba??
Elore is koszonom !
Udvozlettel:
Boroka

Abonett

Kedves Boróka,

Romániába egyelőre egyik üzletbe sem szállítunk Abonett terméket.

További kérdései esetén állunk szíves rendelkezésére!

Üdvözlettel:
Abonett csapata

Nagy Mónika 2013.04.22. 13:22

Üdvözletem!
A napokban határoztam el hogy itt a vége a hízásomnak.
36 éves 168 cm és 117 kg vagyok.
Letettem a cigarettát és akkor észrevétlenül 20 kiló rám kúszott,babát szeretnék ezért mindenképp legalább azt a 20 kilót szeretném leadni.
Elkezdtem az étkezésemre figyelni,közben tornázni,has..popsi...comb fogyasztására törekszem.Reggel,este has présezek,gugolok,forgok, napközben még egy duci tréninget is végig csinálok.
Mosolygok torna közben mert biztos vagyok abban ,hogy megölöm magamról a zsírjaimat:)
Saláta ,zöldség mindennapos...borecettel kiegészítve:)
Kaphatnék egy \'minta\' étrendet hogy mit mivel érdemes és ,hogy mikor enni?
Igyekszem rá venni magam hogy este 6 után már semmit nem eszek.
1 hete csinálom intenzíven,bízom magamban és a kitartásomban.
Csak az étel összeállitásával vagyok bajban :(
Köszönöm a segitséget......
Nika

Abonett

Kedves Nika!

Ha tartós eredményt szeretne elérni, semmiképpen ne koplaljon! Nemkell salátát enni salátával, hiszen nem vagyunk mi kecskék és nyulak sem! Szükségvan jó minőségű fehérjére is, ami pedig azért fontos, hogy ne az izmaibólfogyjon! A salátát mindig sovány hússal, felvágottal esetleg házi salátadresszinggelfogyassza (a bolti, gyorséttermi tele van cukorral, sóval és egyéb szükségtelenanyaggal) pl. 1 pohár natúr joghurtba keverjen zöldfűszereket (kapor, újhagyma,fokhagyma, petrezselyemzöld stb.) Sokan elkövetik azt a hibát, hogy fogyókúracímszó alatt a kenyeret száműzik elsősorban az étrendjükből! Ezzel együttazonban számos létfontosságú vitamintól és ásványi anyagtól fosztják meg aszervezetüket. Az azonban nem mindegy, milyet választunk a kenyerek szélespalettájából! Mindenképpen valamilyen rostban gazdag fajtát válasszon, ez lehetrozsos, korpás, sokmagvas, Graham kenyér. A fehér kenyérnél sokkal jobbanlaktatnak, kevesebb is elég a jóllakottságig és teljes kiőrlésű lisztbőlkészülők tartalmazzák a gabonák minden értékes tápanyagát! Fontos, hogy naponta4-5 alkalommal egyen, egyszerre kis mennyiségeket. A mintaétrendet nem tartomhasznos dolognak, mert 1 heti étrenddel nem lehet végigcsinálni heteket,hónapokat, amíg lemegy az a 10-20kg felesleg! Az alapokat kell megtanulni ésonnantól kezdve gyakorlatilag minden étel elkészíthető egészségesebbváltozatban is! A lényeg, hogy teljes kiőrlésű gabonából készült kenyeretfogyasszon mostantól, ha tésztát enne, inkább a durumlisztből készültetválassza. A húsoknál, tejtermékeknél a zsírtartalom szempontjából érdemesválogatni - minél soványabb, annál jobb! Egyen sok-sok idényzöldséget,gyümölcsöt! Ezek mellett pedig nagyon fontos a bőséges folyadékfogyasztás, napi2 liter minimum, de ilyen hőségben akár több is lehet! Ha kérdése van aleírtakkal kapcsolatban, nyugodtan írja meg! Én sok sikert és kitartástkívánok!

Üdvözlettel,

Kovács Bernadett

Kérdezz Te is szakértőnktől!