Szakértő válaszol

Kérdésed van az Abonett valamelyik termékével kapcsolatban?

Esetleg általános táplálkozási tanácsot szeretnél kérni?

Kérdezz, szakértőnk segít.

Szilvi 2014.01.02. 22:26

Kedves Szakértő!
Gyerkőcöm tejfehérje allergiás. A bolti kenyerek fogyasztása után hasfájásra szokott panaszkodni. Ezért sütöm a kenyeret, de mostanában az ünnepek miatt többször elmaradt. Glutén érzékenység is felmerült a Prick-teszten, de az orvos nem kért diétát. A minap ráakadtunk az ABONETT kenyérre, amit bolti kenyér helyett fogyasztott. Többször gondoltunk a gluténmentes diéta elkezdésére, de tartok tőle, hogy többet ártanánk vele... Mennyire jogos a félelmem? Az abonett kenyérrel kiválthatom a kenyeret? Ráadásul így is nagyon sovány. Ha belevágunk egy ilyen diétába kb. mennyi idő után várhatok változást? Tartok a bolti gluténmentes kenyerektől is, mert azok teli vannak adalékokkal, hogy minél jobban hasonlítson a \'normál\' kenyérhez.
Válaszát előre is köszönöm.

Abonett


Kedves Címzett!

Azt gondolom, mindenképpen érdemes utánajárni és kivizsgáltatni a gyermeket, mert ha tényleg fennáll a gluténérzékenység is, feltétlenül szükséges a diéta bevezetése. A glutént tartalmazó bolti kenyerek is okozhatnak hasi panaszokat, puffadást, de az is lehet, hogy az elkészítés során hozzáadott tartósító, állományjavító anyagok okozzák a tüneteket. Mindenképpen járjanak utána! A gluténmentes diéta alapvetően nem okozhat mellékhatásokat, attól semmiképpen nem kell félnie, hogy káros a gyermek egészségére nézve. Természetesen figyelni kell arra, hogy a gyermek a korának, nemének, fizikai állapotának megfelelő táplálkozásban részesüljön. Az Abonett gluténmentes kenyerét nyugodtan fogyaszthatja a gyermek, de kaphatóak gluténmentes kenyérkeverékek is, amit otthon kell összeállítani és kisütni. Arra kell figyelni, hogy a gyermek fejlődéséhez szükséges energiaszükségletét fedezzük. Ennek alapján 1-2 szelet Abonett szendvicsnek nem lesz elég pl. reggelire! Sajnos az igazság az, hogy ha ténylegesen gluténérzékenységről, cöliákiáról van szó, akkor a diétát abbahagyni nem lehet, egész élethosszig tartani kell a tünetek, illetve a szövődmények elkerülése érdekében!

Üdvözlettel:
Kovács Bernadett
dietetikus

Hanna 2013.12.13. 10:12

Tisztelt szakértő!!
24 éves nő vagyok és sajnos 95 kg!! :( Szeretnék vátltoztani az étrendemen és nem tudom milyen irányba indljak el!! Ebben szeretném kérni a tanácsát!! Vettem ma magamnak abonett kenyeret gondoltam azt anném fehér kenyér helyett!! Mennyit lehet abból enni egy étkezésre és milyen napszakban ajánlott enni csak reggelire??
Gondolom sok gyümölcsöt zöldséget is jó lenne ennem de nem tudom,hogy állítsam össze az étrendemet,hogy ne is legyen unalmas se!! A nasikról természetesen lemondok!! Köszönöm segítségét!! Hanna

Abonett


Kedves Hanna!

Mivel fiatal szervezetről van szó, legfontosabb lenne a napi rendszerbe iktatott, megfelelően megválasztott mozgásprogrammal kezdeni. Itt azonban nagyon körültekintőnek kell lennünk, ugyanis nem szabad az ízületek kárára elkezdeni mozogni, ehhez mindenképpen szakember segítségét kérje! Azért kezdtem a mozgással, mert huszonéves korban a napi mozgás (nem a munkába sétálásra gondolok, hanem valamilyen sportmozgás) beiktatásával nagyon szép eredményeket lehet elérni! Nyilván az étkezési szokásokon is szükséges módosítani helyenként. Én a fokozatosság elvét tartom a legcélravezetőbbnek: minden napra kell egy elhatározás, pl. 'mától nem eszem cukrot' és attól kezdve következetesen ragaszkodni hozzá. Pár nap, esetleg egy hét múlva jöhet a következő: 'mától csak rostokban gazdag kenyeret választok'...és így tovább. Az Abonett termékei egyébként kiváló rostforrások, kiemelkedő közülük a natúr és a korpás extrudált kenyér, ezek fogyasztását javaslom kisétkezésekre, de akár reggelire, vacsorára is ki lehet velük váltani a hagyományos kenyereket. Ha elszánta magát az életmódváltásra, javaslom keresse fel a lakóhelye közelében, a helyi kórházban, rendelőintézetben elérhető dietetikust, aki a változatos, 'nem unalmas', ugyanakkor egyénre szabott étrend kialakításában is segítségére lehet!
Mindehhez sok sikert és sok kitartást kívánok!

Üdvözlettel:
Kovács Bernadett
dietetikus

malacka 2013.07.21. 14:20

Kedves Szilvia!
Az Ágnesnek adott válaszában az 1,2,3 ,7,8-s válaszai erőteljesen megkérdőjelezendőek!
Üdvözlettel: R.Marianna -életmódtanácsadó-dietetikus

Abonett

Kedves Marianna,
köszönjük észrevételét!
Szilvia kolléganőnk, akinek az üzenetét címezte, már lassan két éve nem dolgozik velünk.
Üdvözlettel:
Abonett csapata

Alexandra 2013.07.10. 14:36

Üdvözletem!
Azzal a problémával szeretnék Önhöz fordulni, hogy körülbelül 8-10 kg-tól szeretnék megszabadulni, viszont nem igazán megy, és nem tudom mit csinálhatok rosszul!
4 hete kezdtem el diétázni, és edzeni. Cukrot abszolút nem eszek, szénhidrátot is csak keveset, és csak reggelire. Reggelizem és ebédelek egy nap, emellett több, mint 2 órát aerobikozok, és futok is. Mégsem sikerült még 1 dkg-ot sem leadnom!
Általában kenyeret sem eszek, hanem Abonettet vagy 1-2 zsemlét szoktam reggelizni. Változtatnom kellene az étrendemen, vagy a mozgáson? (165 cm/75 kg, és 22 éves vagyok)
Előre is köszönöm szépen válaszát és segítségét!
Üdvözlettel,
Alexandra

Abonett


Kedves Alexandra!
Vannak hibák, de a szemléletváltás már megtörtént és ez a legnehezebb része az egésznek. Első körben: nem diétázunk, főként nem fogyókúrázunk, hanem életmódot váltunk! Ezt kell tudatosítani, mert ugye a kúra tart ettől-eddig és szempillantás alatt jön a jojó-effektus. Ha tartós eredményt szeretne elérni, azt javaslom, minden napra legyen innentől kezdve valami instrukció az életmódváltással kapcsolatban, pl. mától nem eszem cukrot, de olyan boltban kapható finomságokat sem, amik tartalmazhatnak cukrot (pl. gyümölcsjoghurt, Zabfalatok, túró rudi és társai). A kristálycukor ugyanis egy luxuskalória a mindennapi étrendünkben, gyakorlatilag ilyen formában nincsen rá szüksége a szervezetünknek, nem is hinnénk, hogy akár a napi 10dkg cukrot is megehetjük/megihatjuk a nap folyamán cukros üdítőkkel, kekszekkel, édességekkel. Ez pedig kapásból +400 kalóriát jelent. A következő napra tűzzük ki, hogy mától 4-5 alkalommal fogok enni, így nem leszek farkaséhes a két étkezés között, és az edzést is fogom bírni erővel. Következő napra, pl. mától nem eszem finomított lisztből készült pékárut (kifli, zsemle, kalács, fehér-félbarna kenyér), hanem helyette valami rostokban gazdag kenyeret választok, legyen az Abonett-termék vagy hagyományos rozs-, korpás-, magvas-, bármilyen kenyér. Ezek kalóriatartalmukban nem sokban különböznek a fehér kenyértől,viszont a bennük lévő rostoknak köszönhetően sokkal jobban laktatnak és egyenletesebben tartják a vércukor-szintet is, csak, hogy 2 jótékony hatást említsek a sok közül.
Ahhoz, hogy a mozgás hatására ne az izomból fogyjon (mert sajnos onnan megy elsőre és nem a zsírból) inkább a sovány, fehérjékben gazdag húsok, felvágottak, tejtermékek közül válogasson. Ezen kívül egyen minél több zöldségfélét, a gyümölcsökkel pedig érdemes vigyázni! Fontos tudni azt is, hogy a folyadékfogyasztás hiánya, illetve elégtelensége (ilyen hőségben 2 liter minimum!) is gátolhatja a fogyást! Ugyanis a sejtek megfelelő működéséhez vízre van szükség, ha pedig nincsen belőle elég, az anyagcsere lelassul.
Ha további kérdése van, forduljon hozzám bizalommal!

Üdvözlettel,
Kovács Bernadett

Nomen Nescio 2013.07.08. 22:38

Kedves szakértő!
decemberben kezdtem fogyózni, akkor voltam 106 kiló, mostanra 70 lettem (testzsír, izom százalék ha hihetek neki: május elején 22.7 volt, most 17.5, izomszázalék: május elején 42.5 volt, most 45.0 ). Mennyiségi diétát és mozgást iktattam be, illetve nem iszom cukros üdítőket, és kenyér helyett csak abonettet eszem azóta is. A mérlegem szerint mikor elkezdtem a kúrát az alapanyagcserém 1300 kcal körül volt, most 1700-at ír ki (a súly tartáshoz ajánlott kcal is 2000-ról 2400 körüli értékre változott). Lehetséges hogy leadtam 36 kilót és mégis növekedett a kalóriaigényem, vagy csak a diagnosztikai mérlegem lehet rossz (34 éves férfi vagyok, 185 cm)? Próbálom tartani ezt a súlyom hosszútávon. Az abonett egyébként nagyon bejött nassolás helyettesítőnek, gratulálok a termékhez!
Köszönöm előre is a választ!

Abonett


Kedves Kérdező!
Először is gratulálok az elért eredményhez, nem kis kitartás kellett hozzá, úgy gondolom. Ha jól számolom, ez a 30kg havi lebontásban 6kg mínuszt jelent,ami ideálisnak mondható. A leírtak alapján úgy gondolom, ez egy komplett életmódváltással egybekötött testsúlycsökkentés volt,aminek fontos része a rendszeres testmozgás is.Ahhoz, hogy az elért súlyt tartani tudja, a megváltoztatott szokásokat következetesen tartania kell.
Az alapanyagcsere szükségletet a Harris-Benedict képlet alapján szoktuk kiszámolni, ami a következőképpen néz ki férfiak esetében: 66,5+(13,8*Testtömeg kg)+(5*Testmagasság cm)-(6,8*Életkor)
Ha ebbe a képletbe behelyettesítjük az Ön adatait, a jelenlegi 70kg-mal egészen pontosan 1726,3kcal jön ki.Ezt természetesen még fel kell szorozni a fizikai aktivitás fokával,úgy kapjuk meg a tényleges energiaszükségletet.
Értelemszerűen,ha a képletbe a korábbi 106kg-ot számoljuk, kevesebb eleve nem lehet a kapott kalória mennyiség. Ha jól számolok, 2223 kalória volt akkor az alapanyagcsere szükséglete, és nem 1300. Ilyen kevés energiabevitel mellett nagyon hamar, akár néhány nap múlva éhezni fog a szervezet. Nem tudom, a mérleg milyen képlet alapján kalkulál, de a jelenlegi súlyához jól határozta meg a szükségletet.
Nagyon örülünk,hogy ízlenek az Abonett termékei!Nassolásként érdemes kipróbálni a vadonatúj Abonett Kölesgolyókat-sok értékes tápanyag mellett finomak és kisétkezésekre 1 pohár kefír vagy natúr joghurt mellé ideális és nyugodt szívvel beiktatható az étrendbe!
A továbbiakban is sok sikert kívánok!

Üdvözlettel,
Kovács Bernadett

Kérdezz Te is szakértőnktől!