Szakértő válaszol

Kérdésed van az Abonett valamelyik termékével kapcsolatban?

Esetleg általános táplálkozási tanácsot szeretnél kérni?

Kérdezz, szakértőnk segít.

Renáta 2013.03.24. 20:43

Kedves Kovács Bernadett!
Fogyni szeretnék, s ez okból kezdeném el az Abonett kenyereit enni, főleg a két gluténmentest. Sokan viszont nem javasolják, mondván magasabb a szénhidrát tartalma, mint a fehér kenyéré és fogyás helyett csak hízni fogok. Igaz ez? Mi tévő legyek? Elkezdhetem enni az Abonettet fogyási célra?
Segítségét előre is köszönöm!
Renáta

Abonett


Kedves Renáta!

Az Abonettkenyereket csak javasolni tudom, ha fogyni szeretne! A szénhidráttartalmavalóban magasabb ezeknek a termékeknek, mint a fehér kenyereké (10dkg 53gszénhidrát, míg pl. az Abonett kenyerek 60-70g). A hangsúly a rosttartalmon vanebben az esetben! Ugyanis a fehér kenyerek max. 4g rostot tartalmaznak, míg azAbonett termékek megközelítőleg 10-18g-ot fajtától függően. A rostok pedigkiemelten fontos szerepet töltenek be a testsúlycsökkentő étrendben. Telítik agyomrot, lassítják a gyomor ürülését, így tovább tart a jóllakottságérzet – ez„fogyókúra” esetében nagyon fontos tényező. Ezen felül a bélben nagy mennyiségűvizet képesek megkötni, gyorsítják a salakanyagok kiürülését a szervezetből,segítenek a székrekedés leküzdésében.

Az Abonettkenyerek közül a kukoricás (9,7g) és a gluténmentes (11,5g) tartalmazza alegkevesebb rostot. Ha nem lisztérzékeny, akkor azt javaslom, a magasabbrosttartalmúak közül válogasson, legjobb választás ebben az esetben a korpás, anatúr vagy a búzacsírás lenne. Ami még nagyon fontos: ne felejtsen el meginnilegalább 2 liter folyadékot!

Üdv:

Kovács Bernadett

Farkas Klaudia 2013.03.16. 14:36

Kedves Bernadett!
165 cm-es magasságomhoz 78 kg vagyok sajnos. 2 kisgyermek édesanyja vagyok. Nem rég kezdtem újra dolgozni, és nem igazán tudok rendszert vinni az életembe, leginkább a táplálkozás terén. A munkahelyemen 1 étkezésre van lehetőség, és a folyadékbevitellel is gondban vagyok, ezért az emésztésem sajnos nem működik megfelelően. Mindemellett sajnos kávézom is, ami kb napi 4 instant kávét jelent, 3 cukorral és tejjel. Kérem adjon tanácsot mi az, amivel javíthatnék a helyzeten? Cukor helyett szeretnék édesítőszerre áttérni, de nem tudom ezzel elérek e valamit. Néhány apró jó tanácsnak nagyon örülnék. Segítségét köszönöm! Klaudia

Abonett

Kedves Klaudia!

A rendszer kialakítása lenne alegfontosabb első körben! Sokan nem értik a folyamatos hízásuk okát, mondván„nem is eszem sokat és csak kétszer egy nap”. Igen ám, viszont amikor az emberfáradtan hazaér a munkából, farkaséhesen szinte bármit és bármilyenmennyiségben képes felfalni. Többnyire ez a gond és persze az, hogy estére esikez a bőséges étkezés, utána már nem végzünk különösebb fizikai munkát, amivel„elégethetnénk” a felesleget. Így a szükségesen felüli energia zsír formábanraktározódni fog a zsírszövetben. Nem véletlen szoktuk javasolni a napi ötszöriétkezést- így egyszerre kevesebb energiát viszünk be a szervezetünkbe, amihasznosul is, valamint elkerülhető az éhségérzet kialakulása is, ha helyesenválogatjuk össze a nyersanyagokat. Nem tudom, milyen munkakörben dolgozik, degondolom az egyszeri étkezés napközben az ebédszünetet jelenti. Legjobbmegoldás, ha az otthon elkészített főtt ételt enné ebédre, de lehet akár teljeskiőrlésű kenyérből készült szendvicset is. Mindenképpen jobb választás, mint abüfében, gyorsétteremben vásárolt hamburger! A reggelit úgy gondolom érdemesebbmég otthon elfogyasztani reggel a gyerekekkel-, ezzel a gyerekekben is rögzülnea jó szokás, hogy iskolába/munkába indulás előtt reggelizni kell! Ha az ebédmegoldott, már csak a 2 kisétkezést kell beiktatni- itt viszont nem kell nagylakomázásra gondolni- elég egy alma vagy más gyümölcs, egy joghurt (akárivójoghurt is és még kanál sem kell hozzá:)

Folyadék (sima víz vagyásványvíz) pedig mindig legyen a keze ügyében! Minden alkalommal, amikor ránézaz üvegre, kortyoljon egy nagyot! Meg fog lepődni, de néhány nap odafigyelésselmár rutinná válik az ivás és akár a 2 liter is elfogyhat naponta.

A kávéval pedig érdemes vigyázni,ugyanis gyomrunk is csak 1 van. Nagyon magas csersav tartalma miatt - főként,ha éhgyomorra fogyasztjuk - igen erőteljesen irritálja a gyomor nyálkahártyát,akár fekélyt is okozhat. A napi 4 csésze kávé sok, érdemes lenne leredukálni2-re, mindenképpel tejjel felöntve! Cukor helyett pedig érdemes lennemegpróbálni az édesítőszereket. Miért jók? Mert energiát, szénhidrátot amesterséges édesítőszerek (tablettás vagy folyadék) nem tartalmaznak, míg acukor 10dkg-jában 400kcal van! Ma már kaphatóak természetes eredetű édesítők is(nyírfacukor, sztívia), ezeket is érdemes kipróbálni cukor helyett.

Üdv,

Kovács Bernadett

Erika 2013.03.07. 10:16

Tisztelt Kovács Bernadett!
21 éves 82kg-os hölgy vagyok. Sajnos a testömegindex-kalkulátor szerint túlsúlyos vagyok, mivel a 168cm-emhez 62kg-nak kellene lennem. Körülbelül 2 éve híztam meg ennyire, előtte 62Kg voltam. Nem hinném, hogy a táplálkozásom és a sport hiánya miatt híztam volna meg ennyire mivel előtte nem volt ilyen problémám. Sajnos 2,5 éve antidepresszánst szedek és azóta érzékelem a súlyom gyarapodását. Előtte is szedtem a( 2007-2009) gyógyszert de mivel abbahagytam így vissza nyertem testsúlyom. 2010 óta szedem a gyógyszert mivel párkapcsolati probléma miatt írta fel az orvosom. Menstruációs gondokkal is küzdök, ezért endokrinológushoz is járok vele. Ő is tanácsolta, hogy -10kgtól minimum meg kellene szabadulnom. Sajnos VSD-ével is rendelkezek ( lyukas szív) ami születésem óta fenn áll. Ezzel is fél évente vizsgálatra járok, és ott is tanácsolták hogy le kellene fogynom mivel a szívemre is mehet. Sajnos most a sportott sem tudom beiktatni a napi életvitelembe, mivel nemrég megrepedt 3 gerinc csigolyám. Az étrendemen próbálok változtatni, amíg a sportot nem tudom hozzá iktatni. És ebben kérném az Ön segítségét. Ha jól olvastam a kitűzött fogyásomhoz ( ami - 20kg lenne) ahhoz napi 2000Kcal kellene bevinnem. Ez tényleg igaz lenne? És milyen ételeket fogyaszthatnék? Elkezdtem most fehér kenyér helyett rozsos ill. Abonett extrudált kenyeret enni. Sonkából, tejtermékekből is a zsírszegényebbet probálom megvenni. De mivel havi 30 ezer forintból élek meg így nehézkes( igaz ebből csak 20 ezret tudok étkezésemre költeni, mivel szüleimmel élek de így is vannak kiadásaim). Szeretném a segítségért kérni, hogy lefogyhassak, pl: egy mintaétrenddel amit akár én is megtudok vásárolni ebből a kis kevés pénzemből. Sajnos tényleg kevés dolgot tudok megvenni de próbálom a zöldség és gyümölcsöket is bevinni a napi étkezésembe. Édesség helyett gyümölcsöt eszek. Mennyit lehet egy nap megenni pl: banán, alma, körte, narancsból? Milyen vajat lehet enni? Milyen húsokat érdemes fogyasztani, amit ki is tudok fizetni? Vacsorára mit ajánlott fogyasztani?
Köszönöm tanácsát és segítségét.
Üdvözlettel: Egy lelkes fogyni vágyó (Erika)

Abonett

Kedves Erika!

A probléma elég sokrétű, demindenképpen meg kellene szabadulni a felesleges kilóktól, mert valóban nagyterhelést jelent a keringésre, szívre és az ízületekre is!

A leírtak alapján úgy gondolom,jó úton indult el az életmód váltás irányába, mert ami a legfontosabb: ez nemfogyókúra lesz. Ha tartós eredményt szeretne elérni, akkor hosszú távúváltoztatásokra lesz szükség!

Az adatai alapján a napienergiaszükséglete 2000 kalória, ezt csökkentjük 500-700 kalóriával, annakérdekében, hogy a fogyás beinduljon. Így én napi 1500 kalória bevitelétjavaslom 5x-i elosztásban.

Sokan úgy gondolják, ha diétáznikell (legyen az cukorbetegség, vagy túlsúly miatt) az mindenképpen sokba kerül.Ez nem igaz! A kenyérfélék közül általában drágábbak az egészségesebbek, de kisutánajárással, körültekintéssel mindenki találhat a pénztárcájának megfelelőárú termékeket is. Például az Abonett kenyerek is sokkal olcsóbbak a boltiárnál, ha webshopon keresztül vásároljuk őket! A tejtermékek közül pedigtöbbnyire olcsóbb, ami zsírszegényebb! Gondoljunk csak a 2,8%-os és az 1,5%-ostejre vagy a különböző zsírtartalmú tejfölökre. Gyümölcsökből sem kell pl. télközepén szamócát vásárolni, ami olyankor horribilis árban van, vegyen mindigidénygyümölcsöt és abból napi max. fél kilónyit meg is ehet! Ennél többet nemcélszerű fogyasztani még „fogyókúra” esetén sem.

Reggelire és vacsorára ehetszendvicseket Abonett, vagy más teljes kiőrlésű kenyérből. Ebbe kerülhet:sovány felvágott (ilyenek a sonkafélék, virsli, parizer, zala), túrókrém vagykörözött, de mostantól ne tejföllel készüljön, hanem natúr joghurttal vagykefírrel. A valódi vajat semmiképpen nem javaslom közel 80%-os zsírtartalmamiatt, a margarinok (45%) light margarin (25%) sem feltétlen szükségesek akenyérre, sőt!

Főzésnél az alapanyagok összeválogatásáraés az ételkészítésre kell figyelniezentúl! Nem javaslom, hogy mostantól pulykamellet fogyasszon, de az olcsóbbhúsok között is találunk soványabbat (ilyenek pl. a sertés comb, karaj,csirkecomb, mell) ezeket pedig minél kevesebb olaj felhasználásával készítse el(sütőzacskó, alufólia, teflonedény). Főzelékeket, rakott ételeket tejföl helyett natúr joghurttal készítse. Ésami a legfontosabb: a cukrot is száműzni kell az étrendből, mivel a napi1500kcal-ba nem férnek bele luxuskalóriák (cukor 10dkg 400kcal).

Emellett naponta min. 2 liter folyadék is szükséges afogyáshoz. Legjobb választás a víz, ásványvíz és a teák (persze cukor helyettmesterséges vagy természetes édesítőkkel ízesítve!)

Sok sikert és kitartást kívánokés várom a fejleményeket!

Üdv:

Kovács Bernadett

dietetikus

Vera 2013.02.19. 20:52

Tisztelt Kovács Bernadett!
25 éves vagyok, s 10 éves korom óta PCOS-ben \'szenvedek\' (s azóta fogamzásgátlót: Diane35, Cipromix,Dienille-t szedek), ill. pajzsmirigy problémákkal küszködök. A súlyom nagyon ingadozó, hol 20 kg-ot felszedek, hol 20 kg-ot kínkeservvel sikerül leadni. Segítségét szeretném kérni, hogy milyen élelmiszerek fogyasztása ajánlott a felborult hormonháztartásomnak, illetve miket kerüljek el.
Családalapítás előtt állok, s szeretném hogy a PCOS -t kordában tudjam tartani, a meddőséget elkerülve.
Várom megtisztelő válaszát!
Üdvözlettel
Vera

Abonett

Kedves Vera!

Sajnos a PCOS és az egyéb nőgyógyászati problémákelőrevetítik egyéb hormonok egyensúlyának megbomlását is (mert hormonjainkegymással összefüggésben „dolgoznak”). Így sokaknál együtt járpajzsmirigy-alulműködéssel, ami az anyagcsere lelassulása miatt önmagában ishajlamosít a hízásra. De a hosszú évek óta tartó PCOS következménye lehet az is,hogy a kortizol nevű hormon mennyiségemegemelkedik a vérben (Cushing-kór), ennek következtében pedig szintén jellemzőaz elhízás, ami kimondottan férfias jellegű, hasra, törzsre lokalizálódik ésmagával vonja a vércukor és a vérnyomás és a vérzsírok (koleszterin)emelkedését is!

Azt nem írtad, milyen módszerrel, diétávalsikerült leadnod 20kg-ot (csak remélni merem,hogy nem a Norbi Update hívevagy), de az biztos, hogy a jojó-effektus is hosszú távon súlyos egészségügyiproblémákat okozhat!

Nagyon egyszerű dolgod lesz a diétával, ugyanis aPCOS esetén javasolt étrendi előírások megegyeznek az egészséges táplálkozásbanjavasoltakkal.

A fogyókúra szót kérlek, töröld ki a szótáradból,ugyanis neked nem kúrára lesz szükséged, hanem életmódváltásra azért, hogy ahormonszintjeid rendeződni tudjanak, ne legyél ilyen fiatalon cukorbeteg és amia legfontosabb: a családalapítás is zökkenőmentesen menjen!

A testsúlyodat és a magasságodat nem írtad ugyan,de saját magadnak is ki tudod számolni az energiaszükségletedet az alábbiképlet alapján: jelenlegi testtömeg*25= energiaszükséglet. A kapott számotelosztod kettővel, így megkapod a szénhidrát-szükségletedet kalóriában (mert50%-ot kell szénhidrátokból fedezni). Majd elosztod 4,1-el és megkapod hánygramm szénhidrátot igényel a szervezeted-ezt kellene elosztani az 5 étkezésközött.

Fontos, hogy olyan élelmiszerek közül válogass, amelyeknekalacsony a glikémiás indexe. Ez azt jelenti, hogy a cukorhoz képest (ami100%-ban emeli a vércukor-szintet) milyen hatást gyakorol a vércukor-szintre.

Ilyenek a teljes kiőrlésű kenyerek, gabonafélék,a zöldségfélék, száraz hüvelyesek (lencse, bab, csicseriborsó), gyümölcsök nagyrésze. A rostban gazdag termékek mellé ne felejts el meginni legalább 2literfolyadékot a székrekedés elkerülése végett!

A cukrot minden formában célszerű kihagyni azétkezésből, helyette javaslom a nyírfacukor, xillit vagy a sztíviafogyasztását, melyek természetes eredetű édesítőszerek, de a mesterséges(tablettás, folyadék) édesítők is szóba jöhetnek!

Ezen kívül nagyon fontos a rendszeres testmozgás,ami lehet tempós gyaloglás, kocogás, futás, kerékpározás vagy úszás is. Alényeg, hogy fokozatosan, mindig 5-10 perccel emeld a mozgás időtartamát és ígyelérd az 1 órát heti minimum 3 alkalommal!

Sok sikert és kitartást kívánok!

Üdv,

Kovács Bernadett

Dietetikus

veresn 2013.01.21. 20:38

Kérdés szövege:
Szeretem a termékeiket, de zavar, hogy a csomagolásukon nem találom azt a jelzést, hogy az abonett zacskója újrahasznosítható-e, s ha igen, milyen típusú hulladékként- azaz pl. pp- vagyis talán polipropilén,
- vagy alumínium, vagy
micsoda. Kérem, írják meg nekem ezt!
Előre is köszönöm!
Üdvözlettel!
Veresn

Abonett

Kedves Veresn,
köszönjük a kérdést!
Igen, az Abonett zacskója újrahasznosítható, műanyag hulladékként lehet gyűjteni.
Üdvözlettel:
Abonett csapata
Kérdezz Te is szakértőnktől!