Szakértő válaszol

Kérdésed van az Abonett valamelyik termékével kapcsolatban?

Esetleg általános táplálkozási tanácsot szeretnél kérni?

Kérdezz, szakértőnk segít.

Sosza 2013.01.12. 15:57

Tisztelt Szakértő!
Magas fokú candidám van, amihez diétáznom kell. Azonban vannak kérdéses részei a diétának, amire mindenki mást mond. Az alábbiakat lehet fogyasztani (a szigorú diéta alatt is): sárgarépa, natúr joghurt, paprika, paradicsom, tojás, krumpli, kukorica, abonett (ez a kukorica miatt, ami elvileg a keményítő okán tiltott)?
Mert azt mondták, hogy ezek tiltották, illetve egy részük az első 3 hétben.
Előre is köszönöm a válaszát!

Abonett

Kedves Kérdező!

A Candida albicans nevűélesztőgomba elleni küzdelem legfontosabb szempontja, hogy a cukor mindenformáját ki kell hagyni az étrendből, ugyanis a cukor elősegíti a gomba terjedését,szaporodását- gondoljunk csak a kelt tészták készítéséhez felhasznált élesztőfelfuttatására! Tehát a cukrot és minden olyan élelmiszert, ami azzal készült,kerülni kell (üdítők, tejtermékek, csokoládé, lekvár, szörp)

Emellett azoknak azélelmiszereknek sincs helye az étrendben, amelyek penészt (gombát) tartalmaznak(kefír, Camambert sajt), vagy erjesztéssel készülnek (alkohol, ecet, kovászosuborka, savanyú káposzta) és az élesztőt tartalmazó kenyerek, kelt tészták.

Elég hosszú a lista, de éhezniettől függetlenül sem kell!

Teljes kiőrlésűgabonafélékből készült kenyereket nyugodtan lehet fogyasztani, természetesen,amelyek élesztő nélkül készültek: ilyenek az Abonett kenyerek is! Nyugodtanlehet fogyasztani bármelyiket, akár a kukoricásat is- a keményítő ugyanisminden gabonaféle fő tápanyaga (gondoljuk csak végig: a teljes kiőrlésűbúzaszem és a burgonya is keményítőt tartalmaz, mégis lehet enni!) Azöldségféléket, száraz hüvelyeseket is lehet fogyasztani, változatosanelkészítve: levesnek, köretnek, főzeléknek egyaránt. Gyümölcsök közülérdemesebb a nagyon magas cukortartalmúakat kerülni (aszalványok, banán, szőlő)és főként magában, a délelőtti órák során fogyasszuk őket.

Hetente egyszer halat, tojástés főként fehér húsokat javaslok fogyasztásra zsírszegényen elkészítve,zöldfűszerekkel ízesítve (a pirospaprika például gyakran szennyeződikpenésszel).

Cukor helyett fogyaszthatóakkülönböző természetes és mesterséges édesítőszerek, ecet helyett ízesítésrecitromlé, élesztő helyett süteményekhez jól felhasználható a sütőpor és aszódabikarbóna.

Mindezek mellett érdemes azimmunrendszer megerősítése érdekében gondoskodni a megfelelő C-vitaminbevitelről és napi 1 pohár natúr joghurt elfogyasztásával a normál bélflórahelyreállítása is véghezvihető.

Sok kitartást és sok sikertkívánok!

Üdv:

Kovács Bernadett

Dietetikus

kata 2013.01.02. 10:43

Kedves Dietetikus! 27éves jelenleg kb.10hetes kismama vok.A terhesseg elotti 1évben sikerult 24kg-ot leadni.Az unnepek alatt sikerult 3-4kg-ot felszedni.Most 68kg vok.Nagyon félek az elhizastol ezert tanacsot szeretnek kerni h mit egyek,h egyek mikor egyek?Lenne meg 1kerdesem.Veszes verszegenyseget diagnosztizaltak kb.1eve nalam.Szedek vitamint de mit tehetek h etkezessel is potoljam a vasat,b12-t stb? Valaszat elore is koszonom udvozlettel:kata

Abonett

Kedves Kata!

Elhiszem, hogy félsz avisszahízástól, ha sok-sok kitartó munkával ennyit sikerült leadnod az elmúltévben, viszont ha okosan táplálkozol, akkor nem kell tartanod ilyesmitől.Nagyon fontos, hogy fogyókúrázni semmiképpen sem szabad elsősorban a születendőbabád egészsége érdekében, de a sokak által hangoztatott „2 helyett egyél” elvesem helyes!

Az ideális az lenne, ha napi4-5x ennél, egyszerre kisebb mennyiségeket, hogy ne terheld meg túlságosan azemésztőrendszeredet. Az étrend alapját a teljes kiőrlésű gabonákból készültélelmiszerek, kenyerek, péksütemények adják. Ezek, amellett,hogy magas atelítőértékük, sok B vitamint, magnéziumot, cinket is tartalmaznak ésrosttartalmuk miatt serkentik a bélműködést, ha megfelelő mennyiségű (napi2-3l) folyadékkal együtt fogyasztjuk őket. Naponta legalább 3x kerüljön azasztalra zöldségféle, nyers vagy párolt formában. A megnövekedett kalciumszükséglet fedezésére naponta 2 alkalommal fogyassz alacsony zsírtartamú tejet,sajtot, túrót- főként a 3. trimeszterben. A húsok és a hal jó vasforrás és aztis jó tudni, hogy B12 vitamin is csak állati eredetű élelmiszerekben található-ezért napi 1-2 alkalommal fogyassz sovány húsokat zsírszegényen elkészítve,például grillezve, teflonban, sütőzacskóban sütve. Halat (főleg tengerit) isérdemes fogyasztani heti rendszerességgel, ugyanis olyan esszenciáliszsírsavakat tartalmaznak, amelyek elősegítik a magzat optimális fejlődését,fontosak az agy és az idegrendszer megfelelő működéséhez, valamint csökkentik akoraszülés veszélyét is!

Kerüld a magas cukortartalmúételeket, italokat, édességet csak alkalmanként fogyassz! Ételkészítésnéltörekedj arra, hogy a lehető legkevesebb zsiradékot, olajat használj fel,kenyérre kenéshez sem szükséges feltétlenül margarin.

Alapjában véve, ha erre anéhány dologra odafigyelsz, a kisbabád sem fog semmiben hiányt szenvedni ésneked sem kell attól tartanod, hogy szülés után rajtad maradnak a nem kívántkilók!

Sok örömet és sok sikertkívánok a továbbiakban!

Üdv:

Kovács Bernadett

Dietetikus

Tímea 2013.01.01. 18:58

Kedves Szakértők!
Policisztás ovárium szindrómám van, gyógyszert szedek e mellett fogynom és mozognom is kell.
Az orvosom 140 gramm szénhidrát szegény étrendet írt elő nekem.
A kérdésem az lenne, hogy az Abonett fajták közül, nekem melyiket lenne célszerű fogyasztanom, illetve milyen feltétekkel lehetne fogyasztani?
Köszönöm!
Tímea

Abonett

Kedves Tímea!

A Policisztás OváriumSzindróma hátterében szénhidrát-anyagcsere zavar, azaz az inzulinrezisztenciaáll - ezt az állapotot pedig a cukorbetegség „előszobájaként” szoktukemlegetni. Az orvosod is ezért javasolt meghatározott szénhidrát tartalmú (ésnem szénhidrát szegény) étrendet, mert ha kicsit változtatsz az életmódodon ésemellett persze szeded a felírt gyógyszert, akkor a hormonháztartásod is helyreállhat és a cukorbetegség kialakulását is el tudod kerülni. A jelenlegitesttömegedet nem írtad meg, viszont azt igen, hogy fogynod kellene, ebbőlkiindulva nekem kicsit kevésnek tűnik a javasolt 140g szénhidrát. Ugyanis azenergiaszükségletet mindig a testsúly függvényében állapítjuk meg, ennek az50%-át kell szénhidrátokból fedezni.

Az első és legfontosabb lépésa rendszeresség kialakítása az étkezésben. Ez napi 4-5x-i étkezést jelent, ezekközül ebédre fogyaszd a legtöbb szénhidrátot (35%) ezt követi a vacsora (25%),majd a reggeli (20%) és a 2 kisétkezés (10-10%)

Ugyancsak nagyon fontos, hogya kristálycukrot egy az egyben kiiktasd az étrendedből, helyette válaszd atermészetes (sztívia, nyírfacukor) vagy mesterséges édesítők (Süssina, Süssli,Polisett, stb.) bármelyikét.

Olyan rostdús, összetettszénhidrátokban gazdag élelmiszerekre lesz szükséged, amelyek lassan szívódnakfel, ezáltal egyenletesen tartják a vércukor szintedet és emellett sokkaljobban laktatnak is. Ilyenek a teljes kiőrlésű gabonákból készültpéksütemények, kenyerek, mint például az Abonett termékei! Nyugodt szívveljavaslom neked őket, főként a rozsos, zabos, korpás és a búzacsírásváltozatokat. Csak arra kell odafigyelned, hogy étkezést ne hagyj ki a napfolyamán és minden étkezésed tartalmazzon szénhidrát tartalmú nyersanyagot! Érdemesebba kisétkezésekre fogyasztani Abonettet, mert 1 szelet szénhidrát tartalma 3,1g,ami azt jelenti, hogy ha reggelire eszed kb. 10 szeletet kellene megennedbelőle. Persze ezt is választhatod! A lényeg, hogy mindenképpen soványfelvágottat (sonkafélék, párizsi), sajtot tegyél a szendvicsedbe, a margarinakár ki is hagyható. Helyette készíthetsz kefíres-zöldfűszeres túrókrémet, alehetőségeknek igazából csak a fantáziád szab határt! A lényeg, hogy soványalapanyagokat használj fel és mindig kerüljön a szendvicsedbe valamilyen frisszöldségféle-ezzel is növeled a rostbeviteled és telíted a gyomrodat!

Ne felejtsd el, hogy abőséges folyadékbevitel (napi 2-3l és főként víz, ásványvíz formájában),valamint a rendszeres testmozgás is nagyon fontosak ahhoz, hogy elérhesdcéljaidat!

Én sok sikert és kitartást kívánokNeked ehhez!

Üdv:

Kovács Bernadett

Dietetikus

Szetyán Gabriella 2012.11.21. 10:03

Tisztelt Szakértő!
A fiam 10 éves és szeretnék minnél kevesebb gluténtartalmú ételt adni neki. A gluténmentes - normál -kenyereket nem eszi meg. Az abonett gluténmentes kenyerét viszont nagyon szereti, egy egész zacskóval is megenne belőle. Nagyon sovány híznia kellene. Mi az ajánlott mennyiség az ő esetében? Naponta hányszor és hány szeletet ehet? Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel Szetyán Gabi

Abonett

Kedves Gabi,
a szeletek mennyiségét tekintve nincs korlátozás, de javasoljuk, hogy gyermeke ne csak önállóan, nasiként fogyassza.
Vásárlóink visszajelzése alapján nagyon finom az Abonett kenyér különféle feltétekkel, mint például margarin, felvágott, sajtok, zöldségek, gyümölcsök, lekvárok.
E-mail-ben nagyon szívesen küldünk néhány tálalási ötletet.
Fontos, hogy ügyeljenek a folyadékbevitelre is.
Üdvözlettel:
Abonett csapata

Kriszta 2012.10.18. 23:11

Tisztelt szakértő!
Úgy döntöttem, hogy szeretnék végezni magamon egy kis átalakulást, főleg hasi tájékon! Csak az a baj hogy nem nagyon tudok odafigyelni az étkezésemre.Sajnos sok olyan ételt fogyasztok amit nem kellene. Pl: fehér kenyér, gabonapehely (ami ugye cukros) Az iskola és a kollégium miatt nehezen oldom meg az étkezést, pl: veszek péksüteményt, kiflit és felvágottat, vagy szendvicset eszem. Szeretné kicsit csökkenteni a súlyomat? Mit egyek a kenyér helyett? abonettet? a fözelékekhez mit egyek? rozsos kenyeret? Milyen kenyeret lehet egyáltalán enni? és mit egyek napközben ha 8-tól 17:00 suliban vagyok?
Ui: 6 óra után ha tehetem már nem eszek semmit!
Válaszát előre is köszönöm

Abonett

Kedves Kérdező!

Az életkorodat nem árultad el, de feltételezem, hogy középiskolás vagy.A testsúlyt leginkább a táplálkozás befolyásolja, de természetesen a mozgásalapvető velejárója az egészséges életnek. A vérkeringés javítása miatt az agyiteljesítményt is fokozza a rendszeres mozgás. A menzai ebédek nem feltétlenül segítenek afogyásban. Mivel a főzelékek java része rántással, vagy habarással készül amenzákon, jócskán tartalmaznak lisztet, így nem szükséges hozzájuk kenyeretfogyasztani. A reggeli péksütemény, vagy kifli helyett Abonett kenyeret tudokjavasolni (ha indulás előtt otthon szendvicset tudsz készíteni magadnak). Nefeledd, 5 étkezés az ideális naponta, így nem kell hatalmas adag reggelit fogyasztani,hiszen csak tízóraiig kell kalkulálni. Tízóraira kiváló megoldás az AbonettSandwich, ami Abonett kenyér sajtkrémes töltelékkel. Ha valami oknál fogva nemmegoldható az otthoni reggelizés, teljes kiőrlésű, magvakkal dúsított kiflitjavaslok. Napi 20 dkg gyümölcs és 20 dkg zöldség fogyasztása javasoltmindemellett.

Az átalakulás így ugyan lassú lesz, de annál tartósabb. Fogyassz sok halat,és vizet. Remélem, az elhatározásodatolvadó kilók fogják kísérni. Azért ha elcsábulsz néha egy kis sütire, még nemdől össze a világ. Én heti egy szelet sütit engedek magamnak. Jelölj ki erreegy napot, mondjuk minden csütörtökön ehetsz édességet, így könnyebb leszbetartani a 'diétát'.

Üdv:

Méhesfalvi Éva

Kérdezz Te is szakértőnktől!