Szakértő válaszol

Kérdésed van az Abonett valamelyik termékével kapcsolatban?

Esetleg általános táplálkozási tanácsot szeretnél kérni?

Kérdezz, szakértőnk segít.

Scholtzné Endrész Renáta 2017.04.24. 13:07

Tisztelt Szakértő! Az lenne a kérdésem, hogy az Abonett bio organic kukoricás kenyér teljes biztonsággal adható-e tej és tojásallergiás öt éves kisfiúnak??? A termék csomagolásán csak az van feltüntetve, hogy gluténmentes. Nyomokban sem tartalmazhat tejet, tojást és glutént??? Esetleg tud-e még olyan Abonett termékeket javasolni, amelyek nem tartalmazzák a fent említett anyagokat nyomokban sem? Válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel: Scholtzné Endrész Renáta

Abonett

Kedves Renáta!
Az Abonett bio organic kukoricás kenyér teljes biztonsággal adható tej, glutén és tojásallergiás embereknek! Gluténmentes kenyereinkből összesen négy fajta van: a kukoricás, a bio kukoricás, a köleses és a gluténmentes.


Üdvözlettel:
Andor Zsófia
Dietetikus

Rostás László 2017.04.19. 10:12

Tisztelt Szakértő! Párom hetvenöt éves édesapjának kivették mindkét veséjét. Figyelnie kell a kálium, nátrium, foszfor bevitelére. Az abonett termékeken ez nincs feltüntetve. Szeretném tudni, hogy mennyit tartalmaz 100 gramm. Köszönettel: Rostás László

Abonett

Kedves László!
Abonett kenyereinkben átlagosan 12,3 mg Kálium (K) ; 15,9 mg Nátrium (Na); és 12,4 mg Foszfor (P) található (ezek egy darab termékre/ 4,8g-ra vonatkoznak)!
A legalacsonyabb káliumtartalmú kenyerünk a natúr (ebben 8,6 mg Kálium van /db).
A legalacsonyabb foszfortartalmú kenyerünk a kukoricás (ebben 9,9 mg Foszfor van /db).
A legalacsonyabb nátrium tartalmú kenyerünk a gluténmentes (ebben 15,2 mg Nátrium van /db).
Összességében elmondható, hogy ezekben a termékekben magasabb az ásványi anyag tartalom, mint például a fehér kenyerekben – ez a magas rosttartalomnak köszönhető -, de érdemes ezeket is beépíteni az étrendbe – a megengedett mennyiségben – különösen, ha súly illetve székelési problémák vannak az illetőnél.

100g-ra vonatkoztatva:
Natúr kenyér: K:180 mg;  Na:343 mg; P:273 mg
Kukoricás kenyér: K:291 mg; Na:326 mg; P:208 mg
Gluténmentes kenyér: K:429 mg; Na:318 mg; P:252 mg

Üdvözlettel:
Andor Zsófia
Dietetikus

Mária 2017.03.01. 01:09

Tisztelt Szakértő! Az Abonett kukoricás kenyeret hosszabb ideje fogyasztom, bár eredeti célomat nem értem el vele, egy gr-ot sem fogytam. Ettől függetlenül továbbra is fogyasztom, ez az össz kenyér (6 szelet) adagom egész napra. Azt kérdezném, keksz jellegű termékük létezik-e? Férjem részére keresem, most derült ki, hogy cukros, ezért lenne szükségem rá. Szigorú diétát kell(ene) betartatnom, és kicsit problémás. Válaszát előre is köszönöm!

Abonett

Kedves Mária!
Több oka is lehet annak, hogy nem indult be a fogyás:
- túl sok zsírt és cukrot fogyaszt: felvágottak, töltelékáruk, zsíros húsok, édességek fogyasztása;
- nem elegendő mozgás (fogyásnál a kardio sportokat ajánlom – ilyen a tempósabb séta, kocogás, futás, biciklizés);
- ha sportol, akkor figyelembe kell vennie azt, hogy a sportolás kezdetével az izomtömeg növekedni kezd, melynek súlya nehezebb és tömörebb mint a zsíré;
- nem azonos időpontban méredzkedik.
 
Figyeljen a változatos, kiegyensúlyozott táplálkozásra, mozogjon heti 3-4x többet, mint fél óra.
Kerülje a zsíros és édes pékárukat (pl.: kakaós csiga, túrós táska, pogácsák, croissanok), válassza a teljes kiőrlésű pékárukat (ezek rosttartalma magasabb, mint a fehér liszttel készült termékeké, így előbb okoznak teltségérzetet, melynek hatására kevesebbet fogyasztunk belőle).
Folyadékok közül válassza az ivóvizet, ha teázik és/vagy kávézik, azokat cukor nélkül vagy édesítőszerrel fogyassza.
Tejtermékek közül válassza a zsírszegényeket, tejföl helyett használjon 3%-os zsírtartalmú joghurtokat (ezeket ételkészítéshez is használhatja), valamint kerülje az ízesített tejtermékeket – pl.: a gyümölcsös joghurtok nagyon sok cukrot tartalmaznak, ezeket kiválthatja, ha natúr joghurtba keveri be a gyümölcsöket.
Ételkészítésnél kevesebb olajat használjon és köretként használjon minél többször zöldségeket.
Hamarosan elérhetőek lesznek édes és sós töltött ízesítésű kenyereink, melyek édesítőszerrel készülnek és így cukorbetegek számára is megfelelő választás lesz. De addig is készíthet házi krémeket (édes és sós változatban is) és ezeket is kenheti az abonett kenyerekre. Édes változatnál a cukor helyett különböző édesítőszereket és/vagy gyümölcsöket használjon! Ha több édesítőt használ (pl.: eritrit- xilit- folyékony édesítő – stevia keverék) akkor elkerülheti az esetleges mellékízeket.
A férjének is hasznosak lehetnek ezek a tanácsok, melyek a kiegyensúlyozott, egészséges életmód alapjai. 
Üdvözlettel:
Andor Zsófia
dietetikus

Renáta Bouhar 2017.02.25. 13:12

Kedves Szakértő! Szeretném elkezdeni a fogyókúrát, de nem tudom eldönteni, hogy az abonett termékei vagy a puffasztott rizs alkalmas fogyasztásra a súlycsökkentés érdekében. Ön mit ajánl? Köszönöm.

Abonett

Kedves Renáta!
Mivel a puffasztott rizsnek magas a glikémiás indexe ezért hirtelen emeli meg a vércukorszintet. Ezután egy erőteljesebb vércukoresés következik, aminek következtében előbb éhesek leszünk. Ezért ezeket a termékeket nem ajánlom fogyókúra idején.
Az abonett termékek közül azokat válassza, melyeknek magas a rosttartalma (11g-nál több legyen 100g termékben). A rosttartalmat a termék hátoldalán tudja megnézni és ennek függvényében kiválasztani a megfelelő abonett kenyeret. Minél magasabb egy termék rosttartalma, annál jobban telít és később jelentkezik az éhségérzet, ezért ezek előnyösebbek diéta idején. 
Üdvözlettel:
Andor Zsófia

Ditta 2017.02.20. 11:45

Kedves Szakértő! Az lenne a kérdésem, hogy inzulirezisztenciával lehet-e valamelyik abonett 'kenyeret' ennem, amikor 30 gr lassú szénhidrát van előírva? Pl.: reggelire, vacsorára. Elnézést, ha már volt ilyen kérdés, de sajnos nem találtam! Válaszát előre is köszönöm!

Abonett

Kedves  Ditta!
Azokat az abonett termékeket ajánlom, melyeknek magas a rosttartalma. Ezeket az információkat a termékek hátulján találja meg. A 11g rost/100g felettieket ajánlom (ilyen pl.: a búzacsírás, a köleses, a korpás stb.). Szendvicsnek elkészítve is kitűnő választás, mivel a felvágottakban, sajtokban lévő fehérje és zsírtartalom mérsékli a hirtelen vércukor emelkedést. 
Üdvözlettel:
Andor Zsófia
dietetikus

Kérdezz Te is szakértőnktől!