hu
language
hu en it
-
-
-
Szállítási díj
  felett ingyenes!

Hírek

Tudj meg többet az Abonetthez felhasznált magvakról!

Dátum: 2019-06-07

A chiamag az egészséges táplálkozással foglalkozók körében évek óta nagy népszerűségnek örvend, aminek az az oka, hogy minden megvan benne, ami a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásnak az alapja.

Extrém magas rosttartalmának köszönhetően javítja a bélmozgást, így segíti az emésztőrendszer megfelelő működését. Diétákba kiválóan beépíthető, mivel sok vizet képes megkötni, aminek köszönhetően teltségérzetet okoz, és hosszú távon jóllakottság érzést nyújt. Ezzel egyidejűleg a hirtelen vércukorszint emelkedést is megakadályozza, ezért jól beilleszthető az étrendbe inzulinrezisztenseknél és cukorbetegnél is. 

Ne felejtsük el ugyanakkor, hogy ezek a pozitív tulajdonságok csak akkor érvényesülnek, ha megfelelő mennyiségű folyadékot fogyasztunk.

Mivel zsírsav összetétele kiváló (gazdag omega3-ban), véd minket a kardiovaszkuláris betegségek ellen. Megakadályozza a plakkok kialakulását, így csökkenti a szívinfarktus és az agyvérzés kockázatát. Csökkenti a vér triglicerid és LDL szintjét (rossz koleszterin), és növeli a HDL szintet (jó koleszterin). 

Magas fehérjetartalma értékes energiát ad, ami fokozza az állóképességet és a fizikai teljesítőképességet. 

Antioxidáns tartalma révén gátolja a szabadgyökök kialakulását é,s segíti a sérült sejtek regenerálódását. Jótékony hatásai erősítik az immunrendszert, és megvédik a testet a krónikus és karcinogén/daganatos betegségektől.

Változatos ásványianyag-összetétele (kálcium, vas, foszfor, magnézium, réz) erősíti a csontozatot és a fogakat, megelőzi a csontritkulást, hozzájárul az izmok és idegek egészséges működéséhez. 


A hajdinát is a trendi élelmiszerek közé sorolhatjuk, mivel számos jó tulajdonsága van, és sokoldalúan felhasználható.

Magas rosttartalmának köszönhetően jól beilleszthető a mindennapi étrendbe. 

Megtalálhatók benne a vízben oldódó élelmi rostok (hemicelluóz, pektin), melyek gélképző tulajdonságaik révén lassítják, egyben hatékonyabbá teszik az emésztést, csökkentik a koleszterinszintet, illetve mérséklik a hirtelen vércukorszint emelkedést étkezést követően.

Jótékonyan hatnak a zsír- és szénhidrát- anyagcserére. A vízben nem oldódó élelmi rostok közül a cellulóznak van jelentős szerepe, mely vizet, epesavakat és koleszterint köt meg, ezzel lazítva a széklet állagát, és biztosítja a méreganyagok eltávolítását. 

Jól alkalmazható a népbetegségnek tekinthető székrekedés étrendi kezelésében és egyes daganatos megbetegedésekben (például vastag- és végbéldaganatok megelőzésében).

Jó aminosav/fehéjre összetételének köszönhetően – metionin, kéntartalmú aminosav – jótékony hatású májbetegségekben is. 

Értékes vitamin forrás – majdnem minden B-vitamin csoport megtalálható benne (riboflavin/B2, tiamin/B1), a zsírban oldódó vitaminok közül pedig az E-vitamin/tokoferol az említésre méltó. 

Magas antioxidáns tartalmának köszönhetően (flavonoidok, rutin/ P vitamin) jól alkalmazható magas vérnyomás kezelésére és sugárterápia okozta egészségkárosodásokra. A rutin vagy más néven P vitamin erősíti a kötőszöveteket és az érrendszert azáltal, hogy részt vesz a sejtfal regenerálódási folyamataiban. 

Ásványi anyagok közül megtalálható benne a cink, a réz, a mangán, a kálcium és a magnézium.


A quinoával manapság egyre gyakrabban találkozhatunk – rendkívül kedvező összetételét tekintve a szuperegészséges élelmiszerek közé sorolhatjuk.

Élelmi rostokban gazdag, komplex szénhidrát, így lassan szívódik fel, és nem dobja meg hirtelen a vércukorszintet. E tulajdonságaira tekintettel bizonyos diétákba jól alkalmazható (fogyókúra, inzulinrezisztencia, cukorbetegség, bizonyos bélbetegségek).

Főleg telítettlen zsírsavakat tartalmaz, melyek csökkentik a rossz koleszterinszintet (LDL) és növelik a jó koleszterint (HDL).

A többi gabonához képest magasabb a fehérjetartalma, kiváló fehérjeforrás, és teljes értékű tápanyagot nyújt a kiegyensúlyozott, egészséges étrendhez. 

Magas antioxidáns tartalmának köszönhető gyulladáscsökkentő hatását már régóta ismerik. 

Számos B-vitamin csoportot, C és E-vitamint tartalmaz.

Ásványi anyagok közül megtalálható benne a magnézium, kálium, kálcium, vas és a cink.


A tönkölybúzát Magyarországon a 19. századig termelték, de napjainkban a kedvező élettani hatásai miatt újra termesztik.

Magas rosttartalmának köszönhetően cukorbetegek étrendjébe is jól beilleszthető, csökkenti a koleszterinszintet és az érelmeszedés kockázatát.

Fehérjében gazdag, több van benne, mint a hagyományos búzában (tönkölybúza liszt kb.15-17g fehérje/100g, sima liszt 10g/100g).

Megtalálható benne az összes B-vitamin csoport (kivéve B12, az csak állati termékekben), és E-vitamin tartalma is kiemelkedő.

Ásványi anyagok közül megtalálható benne a kalcium, magnézium, foszfor, szelén, réz és a vas.


A lenmagot már a Kr.e. 14. században is termelték és használták gyógyszerként is.

Magas rosttartalmának köszönhetően (kb. 25g/100g) bizonyos emésztési betegségekben jól használható (az egyik legjobb megoldás székrekedés kezelésére jó sok vízzel). Rendszeres fogyasztása javítja a vér koleszterinszintjét, így jótékony a szív- és érrendszeri megbetegedésekben. 

Magasa a zsírtartalma, jó a zsírsavösszetétele. Gazdag omega 3 zsírsavakban – esszenciális zsírsav, az emberi szervezet számára nélkülözhetetlen. Linolénsav (omega 3) tartalmának köszönhetően csökkenti az érelmeszesedés kialakulását. Serkenti az agyműködést, jótékonyan hat a bőrünk állapotára (sok kozmetikumban is megtalálható bőr és hajápolásra).

Gazdag D, E, A (zsírban oldódó) és B, C-vitaminokban.

Ásványi anyagok közül megtalálható benne a kálium, foszfor, magnézium, kalcium, vas, cink és a nátrium.


Manapság egyre gyakrabban találkozhatunk a kölessel, amit szintén a szuperfoodokhoz sorolhatunk, mivel sok jótékony hatása van.

Jól beépíthető a gluténmentes étrendbe, valamint a vegetáriánusok is előszeretettel választják, mivel gazdag fehérjeforrásnak számít. 

Magas rosttartalmának köszönhetően alkalmazható fogyókúrás étrendekben, továbbá gyomorbetegségek esetén is kiváló, mert könnyen emészthető. 

Magas a metionin (kéntartalmú aminosav) tartalma, mely májbetegségekben elősegíti a májsejtek regenerálódását.

Az egyik leggazdagabb magnéziumforrás, továbbá tartalmaz foszfort, mangánt és vasat is. 

Nem csak belsőleg, de külsőleg is hasznos, mivel rugalmassá teszi a bőrt, erősíti a hajat és a körmöket. 

Számtalan módon fel lehet használni: reggeli kásának (joghurttal, tejjel, magvakkal, gyümölcsökkel), édes és sós süteményeknek, köretnek, főételnek, levesnek. Bármelyik ételt, ami rizzsel készül, elkészíthetjük kölesből is! 


A zab az egyik legelterjedtebb gabonaféle az egészséges életmódot követők körében. Nem is csoda, hiszen remek tápanyagtartalmú és sokoldalúan felhasználható, megtalálhatjuk zabpehelyként, zabkorpaként és zablisztként is. 

Gyümölcsökkel, zöldségekkel, hússal is fogyasztható, de a zabpelyhes késztermékeknél (kekszek, müzlik) figyeljünk az összetevőkre, mert ezek gyakran sok hozzáadott cukrot és zsírt tartalmaznak. A címke hátoldalán erről tájékozódhatunk.

Élelmi rost tartalma igen magas, így jótékony hatású a cukorbetegségben (könnyen emészthető, de mégis laktató), a gyomor és emésztési problémáknál (például székrekedés). 

A belekben megköti a koleszterint, így azt csökkenti, jótékony hatású szív- és érrendszeri betegségekben.

Megtalálható benne a B-vitamin csoport nagy része ( tiamin, riboflavin, niacin, pantoténsav, piridoxin, folsav), és van benne E-vitamint is.

Ásványi anyagok közül tartalmaz foszfort, kálciumot, káliumot, magnéziumot, nátriumot, cinket, rezet, vasat és mangánt.


A búzacsíra, búzakorpa rendszeres fogyasztása csökkenti a fáradtságérzetet, a gyomor- és bélbántalmakat, illetve a magas vérnyomást.

A búzacsíra nagy mennyiségben tartalmaz A és C-vitamint, kálciumot, magnéziumot, vasat, kobaltot és antioxidánsokat. 

Segíti az emésztést, méregtelenítő hatású, jótékonyan hat a hormonok működésére, segíti a gyulladásos betegségek gyógyulását, erősíti az idegrendszert. 

Szabályozza a vérnyomást, és gátolja a rákos sejtek életben maradását.

A búzakorpa magas rosttartalmának köszönhetően csökkenti a vér koleszterinszintjét, gátolja az epekőképződést, a belekben megköti a koleszterint és az epesavat, melyek így a széklettel ki tudnak ürülni. 

Lassítja a cukor felszívódását. Hosszú szénláncú molekulákból áll, aminek hatására több időbe kerül az emésztése, így tovább érezzük a teltségérzetet, és később leszünk éhesek – ami egyébként elmondható összességében az összes nem vízben oldódó rostra.

A búzakorpa A, E, és B-vitaminokban (tiamin, riboflavin, niacin, pantoténsav, piridoxin, folsav), jó tápanyagösszetételű. 

Tartalmaz vasat, kálciumot, káliumot, cinket, mangánt, rezet és magnéziumot. 


Forrás: Rodler - Tápanyagtáblázat


Hírlevél